Mind Crafting Academy'nin kurucusu Meltem Yavuz Serçekman, Yeditepe Üniversitesi'nde lisans programını tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesi ve İngiltere Leicester Üniversitesi'nden ayrı ayrı yüksek lisans dereceleri alarak iki yüksek lisans programından da onur derecesi ile mezun olmuştur. Doktora eğitimini Marmara Üniversitesi Yönetim ve Organizasyon anabilim dalında yüksek onur öğrencisi olarak "İş Zanaatkârlığı (Job Crafting)" konusunda Türkçe dilinde yazılan ilk doktora teziyle tamamlamıştır. Leicester Üniversitesi Sinirbilim, Psikoloji ve Davranış Bölümü'nde yazılmış "Mindfulness Temelli Müdahaleler ve Organizasyonlara Yansımaları" konulu yüksek lisans tezi bulmaktadır.
2012-2019 yılları arasında İstanbul Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. 2020-2022 yılları arasında Başkent Üniversitesi ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak lisans ve lisansüstü seviyede dersler vermiştir.
Serçekman, 2021 yılında Yönetim ve Strateji alanında doçent unvanı almıştır.
2022 yılı Mayıs ayı itibariyle İngiltere Brunel Üniversitesi Londra, Brunel İşletme Fakültesi'nde tam zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Meltem Yavuz Serçekman'ın iş psikolojisi, örgütsel davranış ve işletme stratejileri konularında 50'ye yakın ulusal ve uluslararası makale, kitap bölümü ve konferans bildirisi bulunmaktadır.
Akademik çalışmalarının yanı sıra Mind Crafting Academy bünyesinde sunduğu mindfulness temelli eğitim ve danışmanlık faaliyetleriyle, bireylere ve işletmelere katkı sağlamaktadır. Serçekman, paletli yüzme alanında Milli Sporcu Belgesi'ne sahip olup; Dünya Vatandaşı nasıl olunur merakıyla bugüne kadar 21 ülkede 62 şehre seyahatte bulunmuştur.
Mindfulness Temelli Stres Azaltma Programı Eğitmen Eğitimi (MBSR TT / 270 Saat)
European Association of Mindfulness-Based Approaches (EAMBA) & Mindfulness Institute
Eğitmenler: Petra Meibert, Lot Heijke, Günter Hudasch, Zümra Atalay
Süpervizör: Günter Hudasch
Mindfulness Temelli Şefkatli Yaşam Temel Eğitimi (MBCL)
Eğitmenler: Frits Koster & Jetty Heynekamp
Mindfulness ve Şefkatin Terapi Sürecine Uyarlanması
Eğitmenler: Frits Koster & Jetty Heynekamp
Mindfulness'ın Temelleri (Foundations of Mindfulness)
The Mindfulness Network, UK
Eğitmenler: Jake Dartington & Alison Evans
Mindfulness Temelli Stres Azaltma Programı (MBSR)
Eğitmen: Zümra Atalay
Mindfulness Temelli Farkındalıkla Beslenme Programı (Mindfulness-Based Eating Awareness Training / MB-EAT)
Eğitmen: Sema Özpekmezci
Yoga Alliance Advayta Yoga Uzmanlık Programı (200 Saat)
Eğitmen: Zeynep Aksoy
Uluslararası Temel Yoga Eğitmenlik Eğitimi İnziva Modülü
Eğitmenler: Çetin Çetintaş & Seda Ağme
1. Yavuz Sercekman, M., & Akca, M. "Assessing the effects of a mindful leadership development training on humanistic management attitudes: A randomised control trial" Journal of Managerial Psychology (R&R)
2. Cindik-Herbrüggen, E., Yavuz Sercekman, M., Ertas, Y., Kilic, O., & Demirkol, R. "Developing psychological resilience with mindfulness and managing ruminative thoughts created by the COVID-19 crisis without professional support" Global Advances in Health and Medicine (R&R)
3. Kamaşak, R., Ozbilgin, M., Yavuz, M., and Vassilopoulou, J. (2020). Regulating diversity in global organisations: Introducing the global value chain approach. Equality, Diversity and Inclusion.
4. Kamaşak, R., Ozbilgin, M., Kucukaltan, B. and Yavuz, M. (2019). Regendering of dynamic managerial capabilities in the context of binary perspectives on gender diversity. Gender in Management: An International Journal, doi.org/10.1108/GM-05-2019-0063.
5. Kamaşak, R., Ozbilgin, M., Baykut, S. and Yavuz, M. (2019). Moving from intersectional hostility to intersectional solidarity: Insights from LGBTQ individuals in Turkey. Journal of Organizational Change Management, doi.org/10.1108/JOCM-11-2018-0328.
6. Kamaşak, R., James, S.R., and Yavuz, M. (2019). The interplay of corporate social responsibility and corporate political activity in emerging markets: The role of strategic flexibility in non-market strategies. Business Ethics: A European Review, 28(3), 305-320.
7. Kamaşak, R., Yozgat, U., and Yavuz, M. (2017). Knowledge process capabilities and innovation: Testing the moderating effects of environmental dynamism and strategic flexibility. Knowledge Management Research & Practice, 15(3), 356-368.
1. Akca, M., Yavuz, M. and Kucukoglu, M. T. (2020). Measurement of Mental Workload: Turkish Adaptation of CarMen-Q Questionnaire. Journal of Yasar University.
2. Yavuz, M. and Artan, H.İ. (2019). Job crafting: A Turkish job crafting questionnaire development. Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business, 20(1), 95-125.
3. Akca, M. and Yavuz, M. (2018). The Turkish version of implementation leadership scale: A validity and reliability analysis. Anemon Journal of Social Sciences, 6(ICEESS’ 18), 255-262.
4. Yavuz, M. and Akca, M. (2018). Conflict, work stress, job burnout, and turnover intention: Examining differences based on marital status and gender. Journal of Business Research-Turk, 10(2), 827-846.
5. Çalışkan, B.Ö.Ö., Yavuz, M. and Akca, M. (2017). The role of the corporate reputation in the relationship between the perceived web site service quality and the cognitive dissonance of the consumers purchasing from electronic environment. The Journal of Social Science, 4(13), 136-146.
6. Yavuz, M., Altuntas, G. and Kamaşak, R. (2016). The role of perceived stress and burnout levels on the relationship between entrepreneurial intention and self–efficacy. Eurasian Academy of Sciences Eurasian Business & Economics Journal, 2, 733-745.
7. Kamaşak, R., Yavuz, M. and Altuntas, G. (2016). Is the relationship between innovation performance and knowledge management contingent on environmental dynamism and learning capability? Evidence from a turbulent market. Business Research, 9(2), 229-253.
8. Kamaşak, R., Yozgat, U. and Yavuz, M. (2016). Government policies, implementation leadership and green management practices in an emerging economy. International Journal of Trade, Economics and Finance, 7(4), 97-101.
9. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2016). The use of business processes as a source of competitive advantage: Evidence from a high velocity market. Marmara Journal of Pure and Applied Sciences, 28, 28-33.
1. Yavuz Sercekman, M, & Ceviker, M. (2023). The new brave world of the neoliberal market: Mindfulness as a VIP product (or not)?. In: Yalkin, C. and Ozbilgin, M. (eds.), Care and Compassion in Capitalism. Bingley, UK: Emerald Publishing.
2. Yavuz Sercekman, M. (2023). Managing differences in the workplace: mindfulness-based interventions. In: Kucukaltan, B. (ed.), Contemporary Approaches in Equality, Diversity and Inclusion: Strategic and Technological Perspectives. Bingley, UK: Emerald Publishing.
3. Kamasak, R., Ozbilgin, M. F., Yavuz Sercekman, M., April, K., & Vassilopoulou, J. (2023). 'We can’t go back to normal’: Diversity management in global organisations: Introducing the global value chain (GVC) approach. In: Maheshkar, C. and Sharma, V. (eds.), Handbook of Research on Cross-cultural Business and Management. Wilmington, Delaware: Vernon Press.
4. Akca, M., Yavuz, M. and Akca, İ. (2021). Critical Issues on Changing Dynamics in Employee Relations and Workforce Diversity. In: Sharma, N. (ed.), The Relationship Between Ethical Climate, Workplace Deviance, and Mindfulness: A Theoretical Framework (pp. 64-89). Hershey, USA: IGI Global Publications.
5. Yavuz, M. (2020). Leadership Styles. In: Uysal, H.T., Aksoy, C., Yılmaz, F. (eds.), Spiritual Leadership (pp. 315-330). Ankara, Turkey: Nobel Academic Publishing.
6. Kamaşak, R., Ozbilgin, M., & Yavuz, M. (2020). Understanding intersectional analyses. In: King, E., Roberson, Q. and Hebl, M. (eds.), Research on Social Issues in Management on Pushing Understanding of Diversity in Organizations. Charlotte, USA: Information Age Publishing.
7. Yavuz, M. (2019). Transformational leadership and authentic leadership as practical implications of positive organizational psychology. In: Baykal, E. (ed.), Handbook of Research on Positive Organizational Behavior for Improved Workplace Performance (pp. 122-139). Hershey, PA: IGI Global Publications.
9. Kamaşak, R., Ozbilgin, M., Yavuz, M., and Akalin, C. (2019). Race discrimination at work in the UK. In: Vassilopoulou, J., Brabet, J., Kyriakidou, O., & Shovunmi, V. (eds.), Race Discrimination and the Management of Ethnic Diversity at Work: European Countries Perspective (pp. 107–127). Bingley, UK: Emerald Publishing.
10. Yavuz, M., Ozbilgin, M. and Kamasak, R. (2019). Exploring the interplay between deviance and loneliness. In: Sharma, N. (ed.), Analyzing Workplace Deviance in Modern Organizations (pp. 48-65). Hershey, USA: IGI Global Publications.
11. Yavuz, M., Ozbilgin, M. and Kamasak, R. (2018). Strategic human resource management and career management practices in time of crisis. In: Tufekci, O.K. (ed.), Social Sciences Research through Global and Local Perspectives (pp. 111–140). Istanbul, Turkey: SRA Publications.
12. Yavuz, M. (2018). Morality, ethics and universality. In: Duru, E.İ. (ed.), Philosophy of Ethics. (pp.69-110), Istanbul, Turkey: Beta Publications.
13. Yavuz, M. and Deligönül, B. (2017). The importance of logistics information technologies and knowledge management capabilities on intermediaries' performance. In: Saglietto, L. and Cezanne, C. (eds.), Global Intermediation and Logistics Service Providers (pp. 208-225), Hershey, PA: IGI Global Publications.
14. Kamaşak, R., Yavuz, M. and Ozturk, T. (2017). Reducing risk through strategic flexibility and implementation leadership in high-velocity markets. In: Hacioglu, U., Dincer, H. and Alayoglu, N. (eds.), Global Business Strategies in Crisis: Strategic Thinking and Development (pp. 273–286). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
15. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2015). Economic development, market characteristics and current business conditions in Turkey: A guide for successful operations. In: Christiansen, B. and Erdogdu, M.M. (eds.), Comparative Economics and Regional Development in Turkey (pp. 336–354). Hershey, PA: IGI Global Publications.
1. Kamaşak, R., Yavuz, M., and Akın, S. (2019). The reputational effects of corporate political activities: An empirical research. 3rd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, 21–23 June, Istanbul, Turkey.
2. Yavuz, M. and Kamaşak, R. (2018). Corporate social responsibility as a source of growth and sustainability: A thematic analysis. International Conference on Applied Economics and Finance, 28–30 November, Aydın, Turkey, (Proceedings, pp. 607–615).
3. Yavuz, M. and Kamaşak, R. (2018). The challenges faced by occupational psychologists in selection and assessment processes. International Conference on Applied Economics and Finance, 28–30 November, Aydın, Turkey, (Proceedings, pp. 597–606).
4. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2018). Revisiting the corporate social responsibility (CSR) and performance relationship through a dynamic resource management view. Global Business Research Congress, 24–25 May, Istanbul, Turkey, (Proceedings-7, pp. 97–100).
5. Yavuz, M. and Kamaşak, R. (2018). Socially responsible practices for sustainability: The case of an airline company. International Conference on Empirical Economics and Social Science (ICEESS’ 18), 27–28 June, Balikesir, Turkey, (Abstracts, p. 77).
6. Yavuz, M. (2018). Reflections of the mindfulness-based practices on workplace wellbeing and task performance: An auto-ethnographic study. The 4th International Symposium on Social Humanities and Administrative Sciences, 3-5 May, Antalya, Turkey, (Abstracts, p. 293).
7. Yavuz, M. (2018). Examining the relationship between spiritual leadership and job crafting via SEM. The 4th International Symposium on Social Humanities and Administrative Sciences, 3-5 May, Antalya, Turkey, (Abstracts, p. 299).
8. Çalışkan, B.Ö.Ö., Yavuz, M., and Tunç, E. (2017). The Turkish version of fatigued driving behavior scale: A validity and reliability analysis. Transportation and Logistics Congress, 26-27 October, Istanbul, Turkey, (Abstracts, p. 50).
9. Yavuz, M. and Artan, İ. (2017). The importance of job crafting for individuals and organization. The 2nd International Symposium on Social Humanities and Administrative Sciences, 18-20 May, Antalya, Turkey (Abstracts, p. 997).
10. Özmen, E., Çetin, G., Yavuz, M., and Çalışkan, B.Ö.Ö. (2017). The role of the corporate reputation in the relationship between the perceived web site service quality and the cognitive dissonance of the consumers purchasing from electronic environment. The 2nd International Symposium on Social Humanities and Administrative Sciences, 18-20 May, Antalya, Turkey (Abstracts, p. 816).
11. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2016). The relative contribution of different knowledge management processes on innovation performance. 21st International Conference on Science, Innovation and Management, 30 January, Dubai, United Arab Emirates, (Proceedings, pp. 9–13).
12. Yavuz, M., Altuntaş, G., and Kamaşak, R. (2016). The role of perceived stress and burnout on the relationship between self-efficacy and entrepreneurial intent. 15th National Management Congress, 26–28 May, Istanbul, Turkey, (Abstracts, p. 358).
13. Kamaşak, R., Yozgat, U., & Yavuz, M. (2016). Government policies, implementation leadership and green management practices in an emerging economy. 3rd International Conference on Applied Business and Economics, 27–29 April, Best Oral Presentation Award, Istanbul, Turkey, (Abstracts, p. 9).
14. Kamaşak, R., Yavuz, M., Agca, T., and Karagulle, O. (2015). Importance of strategic flexibility on the knowledge and innovation relationship: An emerging market study. International Conference on Management and Information Technology, 11 December, Istanbul, Turkey, (Elsevier Procedia – Social and Behavioral Sciences, Vol. 229C, pp. 126–132).
15. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2015). Analysis of the complex interaction of resources and capabilities on the way of creating firm success through causal network models. West East Institute Business and Economics Conference, 18–20 May, Prague, Czech Republic, (Proceedings, pp. 88–96).
16. Yavuz, M. (2015). The entrepreneur’s dilemma: Growing or downsizing? 14th National Business Administration Congress, 7-9 May, Aksaray, Turkey.
17. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2015). Business processes as a source of competitive advantage. International Conference on Value Chain Sustainability - ICOVACS 2015, 12–13 March, Istanbul, Turkey, (Proceedings, pp. 422–427).
18. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2014). Organizational routines may not be effective for the emerging market firms. 10th Vienna Academic Congress, 3-6 June, Vienna, Austria, (Proceedings, pp. 338–347).
19. Kamaşak, R. and Yavuz, M. (2014). The relationship between firm-level capabilities and firm performance: A dynamic capabilities approach. 13th National Management Congress, 8–10 May, Antalya, Turkey, (Proceedings, pp. 1129–1133).
20. Yavuz, M., Akca, M. and Karagülle, Ö. (2013). Intellectual capital as a competitive tool at logistics and transportation industries: A Turkish Case. 11th International Logistics and Supply Chain Management Congress, 7-9 November, Nevsehir, Turkey.
21. Yavuz, M., Deligönül, B. and Karagülle, Ö. (2013). The usage of information technologies in different management levels of logistics firm: A research in Turkish logistics industry. 12th National Business Administration Congress, 1-4 May, Mugla, Turkey.
22. Yavuz, M., Akca, M. and Karagülle, Ö. (2012). The growing importance of foreign trade in air transportation. 1st International Aviation Congress, 1-4 December, Ankara, Turkey.
23. Yavuz, M., Yalçın, N. and Karagülle, Ö. (2012). The role of railway transportation on competitiveness of SME’s. International Logistics and Supply Chain Management Congress, 8-9 November, Istanbul, Turkey.
Web sitesi trafiğini analiz etmek ve web sitesi deneyiminizi optimize etmek amacıyla çerezler kullanıyoruz.